Поведението на купувача се промени основно през последните години и тази тенденция ще се запази. Решенията за покупка се нуждаят от повече време и повече информация! Причините за това са ограничените ресурси за покупка, особено в периоди на стопанска рецесия, които спъват инвестиционната дейност; стоките стават все по-усложнени поради многобройните, (не винаги необходими) екстри на продукта; за клиента става все по-трудно да направи своя информ...иран избор; предимствата на сътрудничеството със специалните доставчици не се ценят вече, защото техните профили практически не съвпадат с Търсенето при огромното Предлагане; дигиталната онлайн търговия промени изцяло търговският процес; купувачите стават все по-претенциозни, по-самоуверени и непрекъснато повишават изискванията си, (покупателна мощ). Промененото поведение на клиентите доведе до коренно изменение на задачите и изискванията към продажбите и свързаните с тях хора! Традиционните представи за модела на пласмента са вече отживели, ето защо са ни нужни висококвалифицирани "Sales Leaders". Какви трябва да бъдат изискванията към един Търговец, (Ръководител Продажби): Морални качества - личност с характер и излъчване, позитивно мислене, самоувереност, сърдечност, свежо чувство за хумор, удовлетвореност от собствената работа, постоянство, издръжливост, амбициозност, уравновесеност. Социални качества - харизматична външност, маниери, внимание и уважение към чуждото мнение, способност да изслушва, такт и обноски, да се владее, обуздана склонност към харчене, справедливост, коректност, делови интереси, интерес към човешки контакти, надеждност, способност за работа в екип, способност за съпреживяване на чужди настроения, добра комуникативност, лидерски качества. Качества, необходими за вземане на решения - управленски способности и готовност за вземане на правилни решения, способност за управление на търговските процеси, управление на проекти и качества за вземане на съответните решения. Делови качества - познаване на динамичното Търсене и осигуряване на адекватно Предлагане, познаване на стратегическите ключови компоненти на фирмата, познаване и прилагане на най-добрите търговски практики. С две думи казано: Имаме нужда от Човек с идеи, енергия и капацитет да ги осъществява. Работата е стресова..., но може и да не е толкова, ако Продавачът има правилен подход! 50% Талант + 50% Пробивност = Успех, или Талант + Интуиция + Инициативност = Успех! Проблемът с Парите е НЕ, че харчим много, а че получаваме малко!?
Stoyantzenev.simplesite.com
Няма коментари:
Публикуване на коментар