неделя, 26 февруари 2023 г.
"Зелен" маркетинг в туризма. Маркетингът е стратегически начин на мислене, чрез който се осъществява задоволяването на дадена потребност и едновременно с това създаването на потребителско търсене. Маркетингът е не само философия на бизнеса, но и може да формира по-разумни, по-отговорни потребители и като цяло по-добро общество, ориентирано към запазването на природата. "Зелен" маркетинг в сферата на туризма означава хотелиерите да съобразяват целия си бизнес с природата - да преоборудват хотелите и ресторантите така, че всички процеси в тях да бъдат екологични, като спестяват вода и енергия; да намаляват боклука и да въвеждат разделното му събиране; соларни панели, ерегоспестяващи лампи и уреди; дигитални термостати и климатична инсталация, която позволява температурата да варира в широки граници; дигитални системи, които сигнализират на обслужващия персонал какви са предпочитанията на гостите; свеждане до минимум използването на хартия; да прилагат социално отговорни методи. Така хотелиерите ще намалят разходите и ще увеличат печалбите си. Всичко това позволява да се знаят във всеки момент нагласите на гостите и възмоност за адекватна реакция за задоволяване на потребностите им и постигане на удовлетвореност. Гостите могат да получават бонуси за готовността си да съдействат за опазване на околната среда под формата на карти с намаления или други привилегии, т.е. да накарат клиентите си да пожелаят престой само в такъв "еко" хотел, да бъдат въвлечени и съпричастни в глобалната мисия за живот в по-чист свят. Зелените технологии дават ново качество на обслужването, съобразено с нарастващите изисквания на клиентите и тяхното отговорно поведение. Промените в околната среда и климата налагат реновиране и капиталовложения и във вече съществуващите хотели, за да бъдат и те в съответствие с изискванията за устойчиво развитие. Колкото и добра и необходима да е зелената идея, тя ще работи само, ако се поднесе така, че да се хареса на потенциалните клиенти и да не ограничава удобствата им. Гостите биха предпочели еко-хотела и биха платили повече за престоя си, стига той да е на същото ниво и да осигурява същия конфорт. Наличието на система за енергиен мениджмънт, която спестява до 40% от енергиините разходи и води до ниски въглеродни емисии, се отразява позитивно на имиджа на хотела, но същата тази система, ако намали рязко комфорта на гостите, то те няма да са толкова благосклонни към нея. Същото се отнася и за смяната на кърпите и спалното бельо. Целта на "зеления" маркетниг е да накара гостите да повярват, че минималните лишения са голяма стъпка към опазването на околната среда. Макар, че печалбата от еко-хотелите се очаква да бъде по-висока, все пак предлаганите цени трябва да се вписват в разумните граници - едно е гостите да бъдат склонни да платят малко повече в името на по-доброто бъдеще на целия свят, друго е тези цени да са необосновано високи. Отговорният обслужващ персонал също играе огромна роля при спестяването на ресурси и при формирането на едно разумно потребление като разясняват на гостите принципа на действие на регулиращите механизми. Соларните системи могат да осигурят на един хотел 100% покритие от нуждите за подгряване на вода през лятото и около 70% през зимата, а също така и при производството на електричество. Намаляването на водните ресурси в светован мащаб става все по-осезаемо. Остарялата инфраструктура е една от главните причини за разхищението на вода, другата е липсата на съзнание за пестене. Гостите на хотелите са склонни да разхищават много повече вода, отколкото в собствените си домове, затова е необходимо да се внедрят технически механизми за пестене на вода. Друг проблем е използването на питейната вода за небитови нужди и за поливане, което може да се замени чрез събирането на дъждовна вода. Без съмнение, разходите по поддръжката на един еко-хотел са значителни, но от друга страна използването на алтернативни енергийни източници, намаляването и рециклирането на отпадъците, закупуването на местни продукти значително ще облекчи стопаните и ще допринесе за устойчивото развитие не само на региона, но и за намаляване на въглеродния отпечатък! Зеленият маркетинг не само се съобразява с наличния пазар, но му влияе е го формира, като създава съответното отговорно и ориентирано към устойчиво развитие търсене! "Попитали стария евреин как и къде да си влагат парите? Без да се замисля той им отговорил веднага - в земя! Защо в земя, а не в злато? Защото земята вече не се произвежда!" Нека да я запазим!
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар