събота, 20 януари 2024 г.
"България...? Какво ще правиш там...?" Така ги питат чужденците избрали България като туристическа дестинация...!? И това не е от вчера...!? Липсата на достатъчно средства за национална туристическа реклама, която да бъде професионална и целенасочена към туристическите пазари, е хроничен проблем, (пак само 18 млн.лв. са предвидени за реклама, а основните ни конкуренти Гърция отделя 10 пъти повече, Турция 20 пъти повече - над 400 млн.)!? Явно е, че това са несравними величини, а и никога не трябва да се мерим с богатите...!? "Никой вече не иска да работи в туризма..., мутренско-милиционерска сива икономика"...!? Друг хроничен проблем е липсата на подготвени кадри в туризма, с особена сила това се отнася за сезонните хотели, най-вече в летните ни курорти по черноморието! Малко хора биха се съгласили да работят 2-3 месеца, колкото е летният туристически сезон, а после да си търсят друга работа, затова добре е да им се създаде възможност за работа в съпътстващи туристически дейности, (консервиране на храни, производство на сувенири, обучение в професионални и езикови курсове и т.н.)! В САЩ беше открит първия в света изцяло роботизиран ресторант - роботи приготвят храната и я сервират, но на клинтите им липсва социалния елемент - да разговарят с жив персонал...!? Ясно е, че това е бъдещето, у нас също има подобни наченки - роботи вече отсервираха по родното черноморие...!? Все пак човекът си остава най-гъвкавия инструмент!
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар