Powered By Blogger

понеделник, 5 юни 2017 г.

Туристът - неканен гост...



В България туристът все още се посреща като неприятна тъща...!? Лошо обслужване, невинаги добра храна, недостатъчни като брой и разнообразие услуги в хотелите! За 2016 г., страната ни е с над два пъти повече оплаквания от туристи в сравнение с преките ни конкуренти - Гърция, Турция, Кипър! Индивидуалните, (по-платежоспособни) туристи търсят не просто вежливост, а персонално отношение! Въпреки, че има минимални изисквания за обслужване на туристите, негативните тенденции в българския туризъм си остават!? Най-слабото място в българският туризъм продължава да бъде лошото състояние на инфраструктурата!? Решение на проблема с инфраструктурата е Общината преди да разреши строежа на нов туристически обект, съответната браншова организация да изготви маркетингово проучване какви са нуждите на пазара от подобен обект! В България се работи на обратен принцип - още на ниво проект инвеститорите следват съветите на архитекта, без да са проучили какво иска пазарът!? Човекът, който след пуска на хотела ще го управлява, той трябва да участва във вземането на решения още при изграждането на базата! В противен случай, грешките ще се повтарят - пре-застрояването на морето се "пренесе" и в планината - базата в зимните курорти, като Банско например, вече надхвърли търсенето и това ще влияе на цената в посока надолу!? България има реална възможност, (с високоскоростната си 4G Интернет връзка), да привлече новия вид туристи т. нар. "Дигитални номади" - това са преди всичко млади хора, които основно работят през Интернет, (ИТ специалисти, консултанти и др.), които отсядат за по-дълго време на места с добра Интернет връзка, за да могат да работят по няколко часа, а в останалото време посещават екзотични места, опитват местните храни и напитки, забавляват се... Ние можем да привлечем тези туристи! Кой ще го направи...?!

Няма коментари:

Публикуване на коментар