Powered By Blogger

петък, 23 юни 2017 г.

Докога ще си останем евтина „алкохолна” и „секс” дестинация?


Докато предлагаме евтин алкохол и евтин секс… Това привлича туристи от най-слабите социални слoеве, което обяснява и тяхното поведение…!? А какво друго можем да предложим? Например, оставаме евтина „алкохолна” и „секс” дестинация за чужденците и недостъпна за над 50% от бедните българи?оставаме евтина „алкохолна” и „секс” дестинация за чужденците и недостъпна за над 50% от бедните българи?оставаме евтина „алкохолна” и „секс” дестинация за чужденците и недостъпна за над 50% от бедните българи?Културно-историческият туризъм беше фокусът на кампанията за насърчаване на вътрешния туризъм, която Министерството на туризма направи съвместно с общините още преди година Истинската стойност на туризма отива отвъд понятия като приходи, оборот и нива на заетост. Най-голямата ценност на туризма се състои в силата му да събира хората и да ги прави по-добри!. Вътрешният туризъм проправя път на международния, затова преди всичко трябва да се заложи на Българина! Кои причини отблъскват българите да почиват в България и кои са причините да ги привличат за почивка в чужбина? Многофакторният анализ показва, че разнообразието, любопитството, търсенето на нещо ново, различно и непознато, на нови изживявания и нови места, на контраст и психологическо отдалечаване от обичайната среда, са водещи причини за пътуванията на българите в чужбина. Гарантирането на сигурността на туристите е сериозен проблем в нашите условия! Ниската удовлетвореност от почивката в България в сравнение с почивката в чужбина - в много случаи почивката в България се възприема като "риск", особено от хората с по-висок социален статус, които живеят на високи обороти и не искат да рискуват най-ценното си време през годината и да прекарат отпуската си в България. Предлагането, което не си заслужава цената се смята за основен фактор за отбягване на почивка в България и обратно - доброто съотношение цена-качество привлича българите в чужбина. Нивото на обслужване - отношението на обслужващия персонал, като отзивчивост към проблемите на туриста, вежливост, уважение, обслужване с усмивка, се оценяват по-високо от почивалите в чужбина. Според мнението на българския туристически бизнес основната причина за недоброто обслужване е сезонният характер в повечето туристически места у нас, което снижава склонността на мениджърите да инвестират в обучение на персонала, поради несигурната възвръщаемост на инвестицията в сиво вещество. В България е разкъсана връзката на интереси: собственик-мениджър-обслужващ персонал - тези интереси са различни и разнопосочни, няма достатъчна мотивация и се имитира работа, от което страдат всички, а туристът не е удовлетворен! Свръх застрояването, лошото състояние на инфраструктурата, мръсните плажове и море, хаос, липса на пространство, строежи, неуредици с концесионерите на плажните ивици и ски зоните, отблъскват туристите от българските курорти, а чистотата на плажа/водата/курорта, добрите пътища, по-слабо урбанизираната среда, по-добрите условия за деца, по-добрата анимация, възможността за спокойна и сигурна почивка - всичко това привлича българите в чужбина. Българите отдавна не се смятат за туристи "втора ръка" и са желани и предпочитани гости и поради това, че ползват много допълнителни услуги срещу заплащане. Масовата представа за България като туристическа дестинация на вътрешния пазар е "двуполюсна" - море (юли - август) и планина (януари - март), затова през междинните месеци (април - май, октомври) има по-голям интерес към пътуванията в чужбина. Недостатъчна и необективна е рекламата за почивка в България. От гледна точка на ефективното търсене българският пазар е най-големият национален пазар за българската туристическа индустрия. По обем на вътрешния туризъм България (33%) е на последно място от сравнимите по население страни, като се доближава само до Словакия и изпреварва само малки страни като Словения , Балтийските страни и Кипър, а (Швеция - 77%, Ирландия - 36%, Португалия - 40%). Вътрешният туризъм проправя път на международния! За да се случи възходящо развитие на вътрешния туризъм в България, трябва да се води по-гъвкава пазарна политика, предхождана от активна реклама, което изисква съответните знания, умения, правен, технически и финансов капацитет! Вътрешният туризъм проправя път на международния! Истинската стойност на туризма отива отвъд като понятия приходи, оборот, нива на заетост. Най-голямата ценност на туризма се състои в силата му да събира хората и да ги прави по-добри!
Stoyantzenev.simplesite.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар