Докато предлагаме евтин
алкохол и евтин секс… Това привлича туристи от най-слабите
социални слoеве, което обяснява и тяхното поведение…!? А какво друго можем да
предложим? Например, Културно-историческият туризъм беше
фокусът на кампанията за насърчаване на вътрешния туризъм, която Министерството
на туризма направи съвместно с общините още преди година . Вътрешният туризъм проправя път на международния,
затова преди всичко трябва да се заложи на Българина! Кои
причини отблъскват българите да почиват в България и кои са причините да ги
привличат за почивка в чужбина? Многофакторният анализ показва, че
разнообразието, любопитството, търсенето на нещо ново, различно и непознато, на
нови изживявания и нови места, на контраст и психологическо отдалечаване от
обичайната среда, са водещи причини за пътуванията на българите в чужбина. Гарантирането
на сигурността на туристите е сериозен проблем в нашите условия! Ниската
удовлетвореност от почивката в България в сравнение с почивката в чужбина - в
много случаи почивката в България се възприема като "риск", особено
от хората с по-висок социален статус, които живеят на високи обороти и не искат
да рискуват най-ценното си време през годината и да прекарат отпуската си в
България. Предлагането, което не си заслужава цената се смята за основен фактор
за отбягване на почивка в България и обратно - доброто съотношение
цена-качество привлича българите в чужбина. Нивото на обслужване - отношението
на обслужващия персонал, като отзивчивост към проблемите на туриста, вежливост,
уважение, обслужване с усмивка, се оценяват по-високо от почивалите в чужбина.
Според мнението на българския туристически бизнес основната причина за
недоброто обслужване е сезонният характер в повечето туристически места у нас,
което снижава склонността на мениджърите да инвестират в обучение на персонала,
поради несигурната възвръщаемост на инвестицията в сиво вещество. В България е
разкъсана връзката на интереси: собственик-мениджър-обслужващ персонал - тези
интереси са различни и разнопосочни, няма достатъчна мотивация и се имитира
работа, от което страдат всички, а туристът не е удовлетворен! Свръх
застрояването, лошото състояние на инфраструктурата, мръсните плажове и море,
хаос, липса на пространство, строежи, неуредици с концесионерите на плажните
ивици и ски зоните, отблъскват туристите от българските курорти, а чистотата на
плажа/водата/курорта, добрите пътища, по-слабо урбанизираната среда, по-добрите
условия за деца, по-добрата анимация, възможността за спокойна и сигурна
почивка - всичко това привлича българите в чужбина. Българите отдавна не се
смятат за туристи "втора ръка" и са желани и предпочитани гости и
поради това, че ползват много допълнителни услуги срещу заплащане. Масовата
представа за България като туристическа дестинация на вътрешния пазар е
"двуполюсна" - море (юли - август) и планина (януари - март), затова
през междинните месеци (април - май, октомври) има по-голям интерес към
пътуванията в чужбина. Недостатъчна и необективна е рекламата за почивка в
България. От гледна точка на ефективното търсене българският пазар е
най-големият национален пазар за българската туристическа индустрия. По обем на
вътрешния туризъм България (33%) е на последно място от сравнимите по население
страни, като се доближава само до Словакия и изпреварва само малки страни като
Словения , Балтийските страни и Кипър, а (Швеция - 77%, Ирландия - 36%,
Португалия - 40%). Вътрешният туризъм проправя път на международния! За да се
случи възходящо развитие на вътрешния туризъм в България, трябва да се води
по-гъвкава пазарна политика, предхождана от активна реклама, което изисква
съответните знания, умения, правен, технически и финансов капацитет! Вътрешният туризъм проправя път на международния! Истинската стойност на туризма отива отвъд като понятия приходи, оборот,
нива на заетост. Най-голямата ценност на туризма се състои в силата му да
събира хората и да ги прави по-добри!
Stoyantzenev.simplesite.com
Няма коментари:
Публикуване на коментар