Powered By Blogger

вторник, 7 ноември 2017 г.

Златните правила на печатната реклама

Едно от най-разпространените рекламни средства е печатната реклама. Ето съвкупното мнение на водещи специалисти от световен мащаб, определящи “златните правила” на печатната реклама:
1. Една реклама на две страници е приблизително 25% по-ефективна от рекламата само на една страница.
2. Една реклама на половин страница е 30% по-малко ефективна от рекламата на една страница....
3.Една цветна страница е 40% по-ефективна от черно-бялата страница.
4. Една реклама е еднакво ефективна, ако бъде публикувана на първата или на последната страница на едно издание.
5. Броят на читателите на една реклама не намалява при многократните й публикации в едно и също издание.
6. Снимковата реклама е по-ефективна от рисуваната.
7. Рекламите с действащи лица дават най-добри резултати.
В т.3. казах, че цветната реклама е с 40% по-ефективна от черно-бялата, но за да се постигне този ефект изключително важно е как ще бъдат подбрани цветовете за съответната реклама! Ето какво е въздействието на всеки цвят върху потребителите: червено - цвят на страстта; зелено - жизненост, младост и свързаност с природата, (цвета на парите и алчността); син - вдъхва спокойствие, доверие, действа успокояващо, (водата); лилаво - качество, лукс и упадък, "кралски цвят", сладки изкушения ( шоколадите "Милка"); черно - уникалност и блясък, изтънченост; жълто - забавно, щастие, оптимизъм, (най-видимият цвят на дневна светлина); оранжево - игриво, душевен комфорт, излъчва и несериозност; розово - сладко, секси, привлича женското внимание; кафяво - усещане за топлина, надеждност и комфорт.
Позволявам си да подчертая, че една необмислена мотивировка превръща рекламата в антиреклама, а това води до неразумното пилеене на пари! Недостатъчните финансови средства за реклама също водят до грешно пилеене на пари! Ето защо преди да направите каквото и да е, за да рекламирате стоката/услугата си, преценете добре с какви средства разполагате, за да имат покритие вашите мечти. Ако нещо не ви е ясно, не се колебайте да попитате или да наемете консултант – рекламен агент. При всички случаи това би ви излязло по-евтино, отколкото компенсирането на вече направените грешки от самите вас!
Stoyantzenev.simplesite.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар