Основен фактор за намаленото обществено потребление е икономическата криза. За да сме конкурентноспособни на днешния преситен и огромен пазар, е необходимо много повече от това да предложим качествен продукт. Трябва да сме гъвкави, да реагираме бързо на променящите се условия, да преценяваме риска, да внедряваме технологични иновации и най-вече да позиционираме правилно продукта си, което ще повиши икономическата ефективност. Ключ за успешно по...зициониране са: яснота; постоянство; внушаване на доверие; конкурентноспособност.
Позиционирането е процес на „поставяне” на продукта в съзнанието на потребителя, казвайки му „ти имаш нужда от това”!
Условия за успешно позициониране: то не може да се реализира единствено чрез реклама, колкото и добра да е тя. Преди да се започне с рекламата, е необходимо да се открие свободна позиция в съзнанието на потребителите. Изисквания към позиционните твърдения (апели): да са уникални; да са значими; да са достоверни.
Фактори, влияещи върху позиционирането: анализ на продажбите; анализ на конкурентното предимство; оценка на перспективите; преглед, оценка и сравняване на характеристиките на клиентите; сравняване на поведението при покупка; анализ на мотивацията за покупка.
Ключов фактор е да предложите качествена стока на достъпна цена, надминавайки очакванията на потребителя. Друг ключов фактор е покупателната сила (платежоспособното търсене), зависещо от размера на ресурсите, които дават възможност на индивида да купува и от състоянието на икономиката.
Stoyantzenev.simplesite.com
Позиционирането е процес на „поставяне” на продукта в съзнанието на потребителя, казвайки му „ти имаш нужда от това”!
Условия за успешно позициониране: то не може да се реализира единствено чрез реклама, колкото и добра да е тя. Преди да се започне с рекламата, е необходимо да се открие свободна позиция в съзнанието на потребителите. Изисквания към позиционните твърдения (апели): да са уникални; да са значими; да са достоверни.
Фактори, влияещи върху позиционирането: анализ на продажбите; анализ на конкурентното предимство; оценка на перспективите; преглед, оценка и сравняване на характеристиките на клиентите; сравняване на поведението при покупка; анализ на мотивацията за покупка.
Ключов фактор е да предложите качествена стока на достъпна цена, надминавайки очакванията на потребителя. Друг ключов фактор е покупателната сила (платежоспособното търсене), зависещо от размера на ресурсите, които дават възможност на индивида да купува и от състоянието на икономиката.
Stoyantzenev.simplesite.com
Няма коментари:
Публикуване на коментар